همگرایی اعضای ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان گیلان در دور دوم سفر های تابستانی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با بیان اینکه در دور اول سفرهای تابستانی 14 میلیون و 113 هزار و 981 نفر مسافر در استان اقامت داشتند، تصریح کرد: با توجه به این آمار، شاهد رشد 16.5 درصدی ورود گردشگران به استان نسبت به سال گذشته بوده ایم.

به گزارش امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان، رضا علیزاده در جلسه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان که روز سه شنبه 18 شهریور در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه با هدف برنامه ریزی برای اجرای تمهیدات لازم دور دوم سفرهای تابستانی و ورود خیل عظیم گردشگران به استان برگزار شده است.

وی افزود: همراهی و همگرایی اعضای ستاد اجرایی هماهنگی سفر استان اعم از فرمانداران، شهرداران، دستگاه های اجرایی و ... موجب شد تا در دور اول سفرهای تابستانی شاهد رضایتمندی مسافران و گردشگران عزیز باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با بیان اینکه در دور اول سفرهای تابستانی 14 میلیون 113 هزار و 981 نفر مسافر در استان اقامت داشتند، تصریح کرد: با توجه به این آمار، شاهد رشد 16.5 درصدی ورود گردشگران به استان نسبت به سال گذشته بوده ایم که موجب شده استان گیلان با توجه به پتانسیل و ظرفیت هایی که دارد مقصد قابل اعتماد بسیاری از گردشگران باشد.

علیزاده با اشاره به اینکه استان گیلان در تعطیلات نوروز و دور اول سفرهای تابستانی میزبان گردشگران بسیاری بوده است، عنوان کرد: باید موانع زیرساختی استان را که برای حضور گردشگران اختلال ایجاد کرده رفع کنیم که با توجه به این امر تکمیل، تامین اعتبار و روند اجرایی بزرگراه قزوین – رشت در دستور کار مقام عالی استان و دستگاه های اجرایی مربوطه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی های شهرستانی در دور اول سفرهای تابستانی با توجه به اینکه جاذبه های گردشگری استان در مناطق دوردست قرار دارد مطلوب بوده است، ادامه داد: از فرمانداران خواستاریم تا با اعضای ستاد شهرستانی خود هماهنگی های لازم را داشته باشند تا همچون گذشته رضایتمندی مسافران حاصل شده و استان گیلان به عنوان صنعت گردشگری در کشور مطرح شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با بیان اینکه وضعیت اقامتی مسافرین، تامین ارزاق عمومی و هماهنگی های بازرسی و نظارتی در استان مطلوب بوده است، ادامه داد: توجه به مباحث فرهنگی یکی از اولویت های استان بوده است که توانستیم با همکاری سپاه پاسداران و ارشاد اسلامی گیلان برنامه های متنوعی در قالب برگزاری جشنواره ها، جنگ ها و نمایشگاه های عرضه صنایع دستی بخصوص بر روی نوار ساحلی برای تزریق شادی و نشاط به مردم داشته باشیم.

علیزاده با اشاره به اینکه در موزه ها و بناهای تاریخی استان 616هزار و 454 نفر بازدیدکننده داشتیم که با رشد 9 درصدی همراه بوده است، یادآور شد: ماسوله، قلعه رودخان و موزه میراث روستایی در استان به ترتیب بیشترین بازدیدکننده را در دور اول سفرهای تابستانی استان گیلان داشتند.

در ادامه سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: گردشگران سفیران فرهنگی هستند که با جلب رضایتمندی آنان از طریق خدمات رسانی بهینه می توانیم جایگاه استان را در حوزه گردشگری ارتقا بخشیم و به همگان معرفی کنیم.

یونس رنجکش، با اشاره به رویکرد جدی استان مبنی بر جذب گردشگر و جلب رضایتمندی مسافران، اظهار کرد: باید همه تلاش خود را در راستای خدمات رسانی به مسافران بکار گیریم.

وی خدمات رسانی مطلوب به گردشگران را ثمره همگرایی و تعامل سازنده مجموعه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان دانست و افزود: با توجه به اینکه امسال تغییر چندانی از نظر تامین امکانات و بودجه استان در این عرصه نداشتیم اما توانستیم با مدیریت بهینه و استفاده صحیح و سازمان یافته از منابع نگرش جدید برای صنعت گردشگری را محقق سازیم.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به اینکه تحولات خوبی را در حوزه خدمات رسانی به گردشگران شاهد بوده ایم، تصریح کرد: این تحولات رضایتمندی گردشگران را برای استان به ارمغان آورده است و توانسته ایم امکانات محدودمان را با موفقیت برای 16.5 میلیون گردشگر که 6برابر جمعیت استان بوده داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه خدمات رسانی مطلوب تر باید دغدغه همه دستگاه های اجرایی استان باشد، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا با جلوگیری از ایجاد نارضایتی مردم همگی از خوان نعمت الهی که در استان ما گسترانده شده بهره مند شوند و ما نیز از مزایا و ظرفیت های همراه آن برای توسعه استان برخوردار شویم.

رنجکش با اشاره به اقداماتی که باید در مدت زمان باقی مانده صورت گیرد، یادآور شد: گردشگران سفیران فرهنگی هستند که با جلب رضایتمندی آنان از طریق خدمات رسانی بهینه می توانیم جایگاه استان را در حوزه گردشگری ارتقا بخشیم و به همگان معرفی کنیم.

وی با اشاره به بودجه 26 میلیارد تومانی که برای ساماندهی سواحل درنظر گرفته شده است، تاکید کرد: با توجه به اینکه ستاد ساماندهی سواحل و گردشگری استان در طول سال فعال است، با اختصاص این بودجه شاهد تحولات خوبی در حوزه سواحل طی سال های آتی خواهیم بود.

رنجکش در پایان خاطرنشان کرد: بیش از 300 مورد بازدید و نظارت فردی و گروهی از سواحل داشته ایم تا فعالیت های لازم برای بهبود وضعیت و رفاه حال مسافران به بهترین شکل انجام شود.
در ادامه هر یک از اعضای اصلی ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر به ارائه ی گزارش عملکرد دستگاههای اجرایی مربوطه پرداختند و از آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران در دور دوم سفرهای تابستانی خبر دادند. 

\n

انتهای پیام/

کد خبر 139306197